Hétfőn ismét rengeteg baj volt a MÁV-val a szolnoki vonalon

Megosztás

Régen nincs konkrét napszakhoz kötve, mikor van baj a szolnoki vasútvonalakon a vonatok közlekedésével. Éjjel-nappal, bármikor. Október kilencedike ismét nem a MÁV napja volt a környéken, ráadásul a nagy dérrel-dúrral beharangozott, külföldről bérelt mozdonnyal szerelt Tokaj InterCity azonnal, első útján tönkrement.

A Mávinform hétfőn is ontotta magából a problémákat, amik hegyekké nőttek, a szolnoki vonalak ismét többszörösen érintettek voltak.

“A Szolnokról Nyíregyházára 4:50 induló személyvonat (6130) nem közlekedik.

Az utasok a Ceglédről 4:48-kor elindult, Szolnokról 5:10-kor továbbinduló Debrecen, Nyíregyháza felé közlekedő Tokaj InterCity (IC 682) vonattal utazhatnak, mely a mai napon Szolnok és Nyíregyháza között minden állomáson megáll.”

Hozzászólás: “A MÁV=Minek Állandóan Vonatozni. Esküszöm, már hiányozna, ha valami nem történne.” “Nem volt rá mozdonyvezető.”

A folytatás sem maradt el, természetesen.

“A Karcagról 6:56-kor Debrecenbe induló személyvonat (6040) csak Püspökladánytól közlekedik. A karcagi utasok a következő, Karcagról 7:36-kor Debrecenen át Nyíregyházára induló személyvonattal (6150) utazhatnak.”

“A Keleti pályaudvarról Sülysápra 18:50-kor elindult S60-as vonat (3428) menetideje 35 perccel nőtt, emiatt csak Mendéig közlekedik. Helyette az utasok a Mendéről 19:58-kor továbbinduló S60-as vonattal (3438) utazhatnak tovább Szolnokig.

A Sülysápról a Keleti pályaudvarra 19:54-kor induló S60-as vonat (3451) nem közlekedik. Az utasai a következő, 30 perccel későbbi S60-as vonattal (3441) utazhatnak.”

De még egy kicsit vissza a Tokaj InterCityhez, ami hétfőn szintén nagyot alkotott.

„Elindult! Bemutatkozott az első MÁV-START arculatára átalakított 182-es mozdony.” – jelentette be a Facebookon a MÁV hétfő reggel 8 órakor, és egy videót is közzétett arról, ahogy a vasúttársaság színeire festett mozdony a Tokaj InterCity-t vontatva kifut a Keleti pályaudvarról.

Ez volt a MÁV által nemrég bérbe vett, használt Siemens-mozdonyok közül az első forgalomba állt jármű első útja, amely viszont nem végződött jól, mert visszafelé a mozdony lerobbant Kőbánya-Kispest állomáson, ahol a tervezett 1 perces várakozás helyett 35 percet vesztegelt.

A hétfő reggel a menetrend szerint 7:25-kor a Keleti pályaudvarról induló Tokaj InterCity ugyan már alapból egy perc késéssel indult, de ez talán még betudható annak, hogy fel kellett venni a kisfilmet az indulásról, amit aztán a MÁV megosztott a Facebookon.

Csakhogy útja során ezután egyre nagyobb késést halmozott fel a szerelvény, Hatvanból már a menetrendhez képest 7 perces késéssel futott ki, de mire megtett 270 kilométert és Nyíregyházára ért, sikerült ledolgozni a késést, ide pontosan érkezett 10:29-kor, majd pontosan távozott 10:34-kor.

Ez volt az egyetlen állomás azonban, ahol az InterCity tartani tudta a menetrend szerinti érkezési és indulási időt. Útja későbbi részében újra késést halmozott fel a szerelvény, mire 529 megtett kilométer után 13:26-kor végül Kőbánya-Kispestre ért, ismét 6 perc csúszásban volt.

Kőbánya-Kispesten a menetrend szerinti 1 perc helyett azonban 35 percet vesztegelt, és csak 14:01-kor folytatta útját, vagyis a menetrendhez képest 40 perc késéssel, és mire a Nyugati pályaudvarra visszaért, ebből csak 1 percet tudott lefaragni, így 39 perc késést szedett össze az egész úton.

A MÁV gyorsan válaszolt és elismerte a hibát, mondván:

A Tokaj IC-n ajtóvezérlési hiba lépett fel Kőbánya-Kispest állomáson. A helyszínen elhárítottuk a hibát, és a szerelvény folytatta az útját.

Mivel ennek a mozdonynak kellett volna 15:23-kor újra kifutnia, erre is rákérdeztek a MÁV-nál, hogy tudja-e folytatni útját a megszerelt mozdony. Erre azt válaszolták, hogy “a 15:23-kor Záhony felé induló Nyírség-Kraszna InterCity a tervezettnek megfelelően közlekedik”.

Arra azonban továbbra sem kaptunk választ a MÁV-tól, hogy mennyibe kerül a 15 használt mozdony bérlése. Annyi biztos, hogy a bérleti szerződést szeptember 28-án írták alá a Siemens ES64 U2 V7 típusú mozdonyokra.

A MÁV akkori közleménye szerint „kiváló műszaki állapotú, használt” mozdonyok ezek. Ennél az első útnál kiderült, hogy a mozdonyról vezérelhető ajtónyitás automatikája mégsem volt kiváló állapotú. (Forrás: Hvg.hu)

Kapcsolódó cikkek